Wat is een Schademelding
Als men schade heeft aan een het voertuig, dan meld je dat bij de verzekeringsmaatschappij, deze zullen je naar een dichtbij zijde reparateur doorsturen.
De receptionist(e) neemt alle benodigde informatie met u door, zoals uw NAW-gegevens, voertuiggegevens en schadegegevens. Tevens wordt een kopie van uw kentekenbewijs en groene kaart gemaakt. Eventueel wordt het schadeformulier samen met u ingevuld. Daarna melden ze de schade aan uw verzekeringsmaatschappij en regelen ze indien nodig een expert. Er wordt een afspraak met u gemaakt voor het uitvoeren van de reparatie. Indien het een verzekeringsschade betreft, kunt u gebruik maken van vervangend vervoer. Ook nemen ze t.a.v. de verzekeringsmaatschappij de financiële afhandeling van u over.
U dient hiervoor alleen een acte van cessie te ondertekenen.

Wat is een Expertise
Een expertise is met behulp van een computersysteem en alle gegevens van uw auto die betrekking hebben op de schade.
De schademanager bepaalt de schadeomvang en stemt zijn bevindingen af met de verzekeringsmaatschappij. Digitale foto’s worden aan de verzekeringsmaatschappij verzonden. De schade wordt vastgelegd in een audatex- schaderapport. In dit rapport worden alle gegevens vastgelegd met betrekking tot het voertuig, beschadigde onderdelen en de te verrichten werkzaamheden. Deze gegevens worden verwerkt en berekend, waarna een exact schadebedrag volgt.

Wat is demontage
De beschadigde en kapotte onderdelen worden gedemonteerd en vervolgens vervangen door uitsluitend originele of groene originele onderdelen. De te vervangen onderdelen worden gescheiden en milieuverantwoord afgevoerd.

Wat is plaatwerk
Hier wordt de carrosserie uitgedeukt of gedeeltelijk vervangen of gericht. Er wordt gewerkt met uiterst geavanceerde las- en puntlasapparatuur, meet- en richtapparatuur, inclusief speciale fabrieksdata en meetgegevens.

Wat is voorbewerking
Het voorbewerken is alle nieuwe en herstelde delen strak maken en voorzien van een roestwerende grondlaag. de laatste voorbereidingen voor het spuiten worden op een speciale afdeling uitgevoerd. de werkplekken zijn voorzien van gefilterde afzuiging om stof zo effectief mogelijk af te voeren.

Het Spuiten
Het spuiten wordt in een geheel stofvrije spuitcabine gedaan. De originele kleur wordt door een verfmix computer aangemaakt.
In de spuitcabine wordt de lak op de meest ideale temperatuur gedroogd. Er wordt bij het spuiten gebruik gemaakt van milieuvriendelijke high-solid en watergedragen lakken.
Door een constante ondersteuning van de lakfabrikant en kleurinfo van de autofabrikanten kan je in staat zijn om altijd de originele kleur op uw auto te spuiten.

Wat is monteren
Na het plaat- en spuitwerk wordt de auto weer opgebouwd. Onderdelen worden volgens de fabrieksgegevens gemonteerd.
Met een checklijst wordt een strenge eindcontrole gedaan, zodat je er ook garantie op kunt geven en evt. de fabrieksgarantie over neemt

Wassen
Na reparatie wordt het voertuig gewassen en het interieur schoongemaakt zodat deze klaar is voor aflevering.

De auto is klaar voor afleveren
De auto is nu afleveringsklaar, en ziet er weer als nieuw uit.